Cele mai bune surse vegetale de Calciu

surse vegetale calciu
foto liberă distribuție / pixabay.com

Pentru că am tot primit întrebări de genul "Tu de unde îți iei calciul, dacă nu mănânci lactate !?" , am făcut o listă de vegetale și conținutul lor de calciu. Astfel vedem diferența, care este destul de mare, intre vegetale și produsele animale în conținutul lor de calciu. Mai este ceva foarte important de menționat : pentru absorbția calciului sunt necesare și alte substanțe, vitamine și minerale. Toate în natură sunt interconectate și proporția optimă pentru absorbția calciului se afla în vegetale.

Un echilibru excelent al calciului la o dietă ne-lactată este ușor atins deoarece TOATE legumele și verdețurile conțin calciu, și combinațiile sunt mai mult decât adecvate. Acest calciu se fixează în oase, spre deosebire de majoritatea celui provenit din produsele lactate super procesate sau luate de la animale într-o perioadă în care laptele nu este bun pentru om.

Calciul este un mineral foarte abundent în corpul uman, și are mai multe utilizări, în afară de participarea la construcția oaselor și a țesuturilor. De exemplu, calciul este folosit în menținerea echilibrului acido-bazic în interiorul corpului. Astfel, de fiecare dată când în corp apare un dezechilibru, spre acid, organismul încearcă să echilibreze cu ajutorul mineralelor bazice, precum calciul. Pentru a contracara efectele negative ale acizilor, calciul se extrage din țesuturile sau oasele, învecinate zonei cu probleme.

Dar acest mod de a echilibra balanța acido-bazică poate provoca dezavantaje majore organismului, deoarece în timp duce la diminuarea calității țesuturilor și a oaselor. Pentru a preveni aceste efecte trebuie să fim conștienți de cum ne alimentăm și cum ne trăim viața pentru a menține un echilibru acid-bază corect. O modalitate ușoară pentru a ajuta corpul să fixeze calciul și să mențină un echilibru acid-bază este să introducem în dieta noastră multe verdețuri și ierburi proaspete și organice (pe cât posibil).

CONȚINUT DE CALCIU DIN LEGUME

În continuare găsiți o listă generală și una mai detaliată cu vegetale și conținutul lor de calciu. Veți fi uimiți să descoperiți cât de mult calciu exista de fapt în toate vegetalele și semințele. O cură de remineralizare ar trebui să conțină neapărat vlăstari și germeni de toate felurile + verdețuri și ierburi proaspăt culese, precum și semințe măcinate ca susanul.

Surse vegetale de calciu și minerale:

  • Legume cu frunze verzi precum spanac, broccoli, kale , pătrunjel , salată verde. Acestea conțin cel puțin 180-240 mg de calciu la un castronel mic(cană). Majoritatea legumelor cu frunze verzi conțin calciu, în proporții diferite.
  • Nuci și semințe. Migdalele au 266 mg la 100 g și semințele de susan au 989 mg la 100 g .
  • Linte și fasole (boabe în general). Acestea au de la 38 mg pana la peste 100 mg pe castronel mic (cupă).
  • vlăstări de toate felurile și semințe germinate. O sursă foarte bună de calciu sunt vlăstarii de broccoli și de floarea soarelui.
Aliment mg Calciu / Cantitate
Cimbru uscat 2132 mg / 100g
Busuioc uscat 2113mg / 100g
Maghiran uscat 1990mg / 100g
Mărar uscat 1784mg / 100g
Pătrunjel uscat 1468mg / 100g
Semințe de mac 1448mg / 100g
Rozmarin uscat 1280mg / 100g
Semințe de susan crude 975mg / 100g
Semințe coriandru uscat 709mg / 100g
Semințe de în crude 255mg / 100g
Ceapa verde 240mg / 100g
Kale 200mg / 100g
Usturoi 180mg / 100g
Nuci braziliene crude 160mg / 100g
Pătrunjel 140mg / 100g
Năsturel 120 mg / 100g
Spanac frunze 100 mg / 100g
Migdale 75mg / 100g
Varza de Brussels 56mg / 150g
Broccoli florete 47mg / 100g
Varza albă 45mg / 100g
Salată verde 36mg / 100g
Mazăre verde germinată 36mg / 100g
Vlăstari Lucernă 32mg / 100g
Ceapă uscată 30mg / 100g
Semințe de linte germinate 25mg / 100g
Mar 8mg / un mar
Banană 6mg / o banană
Caisă 5mg / o caisă

Spre comparație, iată conținutul în calciu în câteva alimente de origine animală :

Aliment mg Calciu / Cantitate
Lapte 123mg / 100g
Brânză proaspătă de vacă 90mg / 100g
Hering 74mg / 100g


Anunțuri publicitare
Celeste k. Godwin
Despre Celeste 243 de Articole
Bună dragă cititorule, mă numesc Celeste și promovez un stil de viață sănătos pentru corp, minte și suflet. Sunt o fire foarte curioasă și pătrunzătoare, cu o determinare puternică de a descoperi misterele lumii și de a explora necunoscutul. Dacă îți plac articolele mele dă-le mai departe, și nu ezita să îmi lași un mesaj.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.