La ce este bună Cacaua - Fructul Zeilor ?

Aztecii obisnuiau sa o numeasca cacao yollotl eztli, ceea ce inseamna sangele inimii.

beneficii cacao
foto liberă distribuție / pixabay.com

Cine nu îndrăgește ciocolata ? Dar s-a întrebat cineva ce ar trebui să conțină o ciocolată și dacă ciocolata actuală, care o găsim în magazine este la fel de bogată în nutrienți ca cea de acum 600-700 ani ?

Ei bine, ciocolata este făcută din boabe de cacao. Cacao este ciocolată. Ciocolata are un singur ingredient - fără zahar, produse lactate și chimicale - acel singur ingredient este cacao.

Cacao este sămânța unui fruct din pădurea indigenă americană și a fost descoperită întregii lumi de suedezul Carl Linnaeus în 1753, cel care i-a dat și denumirea de Theobroma cacao sau Cacao -  fructul zeilor. Interesant este și faptul că nu există un sezon anume pentru cacao, ea crescând de-a lungul întregului an.

Mai mult decât orice, cacaua susține inima într-un mod literal, metafizic și spiritual. Aztecii obișnuiau să o numească cacao yollotl eztli, ceea ce înseamnă sângele inimii. Cacaua sprijină un sistem cardiovascular sănătos, deschide inima, ne aduce la starea noastră naturală de a simți (în loc de a gândi) și ne reconectează prin intuiție cu farmacia naturală a mamei naturi. Mitologia născută în jurul boabelor de cacao pare să se învârtă mereu în jurul restabilirii legăturii între inima umana și natură. Ca toate superalimentele, cacaua este un simplu aliment dar și un medicament potent și eficient.

Boabele crude de cacao sunt unul dintre super-alimentele fantastice ale naturii, din pricina conținutului lor de minerale și a gamei extinse de proprietăți unice. Cum multe din proprietățile benefice ale boabelor de cacao sunt distruse prin procesare, coacere, încălzire, una din alimentele favorite de pe Pământ ne este încă necunoscută. Acum începem să ne reconectam și să regăsim puterea adevăratei ciocolate prin consumarea de cacao neprocesată.

CONȚINUT NUTRITIV BOABE DE CACAO și BENEFICII SĂNĂTATE

Pentru a avea parte de toate elementele descrise mai jos, cacao trebuie consumată crudă sub forma de boabe, penițe (nibs), pudră sau unt de cacao.

Pudra de cacao crudă conține mai mult de 300 de compuși chimici diferiți și de aproape de patru ori mai mult în putere antioxidantă față de ciocolata neagră obișnuită. Amestecul precis al tuturor elementelor conținute de cacao, servește la stimularea în mod natural a fitochimicalelor care au beneficii incredibile în organism, cum ar fi scăderea colesterolului LDL, îmbunătățirea funcției cardiace și reducerea riscului de cancer.

Cacaua crudă este una din cele mai bune surse naturale pentru următorii nutrienți :

  1. Antioxidanți

Cacaua conține o concentrația foarte mare de nutrienți și antioxidanți. Acești antioxidanți conțin polifenoli, catechine și epitcatechine. La gramaj, cacaua are mai mulți antioxidanți decât vinul roșu, afinele negre, acai și rodii luate împreună 6. Antioxidanții ne protejează de boli și ajută la rejuvenarea organismului. Ei sunt ca un scut de protecție al ADN-ului împotriva radicalilor liberi.

       2.  Magneziu

Cacaua se spune că este sursa numărul 1 de magneziu, unul din cele mai bune minerale alcaline. Magneziul susține buna funcționare a inimii, stimulează activitatea cerebrală, este un bun laxativ, alină crampele menstruale, relaxează mușchii, mărește flexibilitatea, ajută la formarea oaselor puternice și crește alcalinitatea corpului7.

Când corpul are destul magneziu, venele și arterele sunt relaxate și destinse, ceea ce îmbunătațește  circulația sângelui, a oxigenului și a nutrienților în organism. Magneziul este cel mai deficient mineral în Dieta Standard Americană; peste 80% din nord-americani au deficiență cronică de magneziu. Cacaua are destul magneziu pentru a contracara această deficiență.

Citiți mai multe despre proprietățile benefice ale magneziului în articolul Magneziul – beneficii sănătate, carențe, exces și surse vegetale.

      3. Fier

Cacaua conține 22% din doza zilnică recomandată de fier la 28 grame. Fierul face parte din hemoglobină, o proteină care transportă oxigenul la celule și luptă împotriva anemiei. Mai multe informații despre fier în articolul Fierul – un mineral esențial în respirația celulara și menținerea alcalinității corpului.

      4. Crom

Cromul este un mineral important care reglează nivelul de zaharuri din sânge. Cacao conține acest mineral, îndeajuns pentru a combate deficiențele de crom.

      5. Mangan

Cacaua este o sursă bogată în mangan, un mineral esențial. Manganul, împreună cu fierul ajută la oxigenarea sângelui și formarea hemoglobinei.

      6. Zinc

Cacaua este o sursă excelentă de zinc, un alt mineral esențial. Zincul joacă un rol critic pentru sistemul imunitar, ficat, pancreas, fluide sexuale și piele. Zincul devine mai biodisponibil după ce ne curățăm și detoxifiem corpul de metale grele.

Mai multe informații despre zinc în articolul Zincul – beneficii sănătate, deficiență, exces și surse vegetale.

     7. Cupru

Cuprul este un mineral esențial și se găsește în mod natural ca făcând parte din complexul vitaminei C în plante, incluzând și cacaua. În corpul uman, cuprul ajută la o mai bună protecție de toxine și agenți patogeni prin susținerea sistemului imunitar.

     8.Vitamina C

28 grame de cacao conține 21% din doza zilnică de vitamina C, asta înseamna 44 mg per 100g. cacao. Cacao trebuie să fie crudă și neprelucrată ca să conțină vitamina C. Toată cacaua procesată și-a pierdut valoarea de vitamina C. După cum veți vedea pe pachetele de cacao crudă, acest conținut de Vitamina C diferă de la pungă la pungă, unele având 0%. Procentul amintit mai sus se referă la cacaua ce a avut parte de o fermentație corectă, fără prelucrare termică.

     9.Acizi grași omega 6

Cacaua conține acizi grași omega 6 esențiali. Când este gătită termic și procesată conține acizi grași omega 6 rânceziți, care pot cauza o reacție inflamatorie în urma consumului.

     10.Feniletilamina(FEA)

Acest compus este găsit în abundență în cacao, el este sensibil termic și este distrus de procesarea convenționala a ciocolatei. FEA este o clasă de chimicale importante pe care o producem în corpul nostru atunci când ne îndrăgostim. Acesta este unul din principalele motive pentru care iubim ciocolata și avem o conexiune puternică cu ea. FEA joaca un rol în creșterea focusului și a atenției. Concentrația mai mare de 2,2% de FEA și conținutul semnificativ de magneziu par să fie un supresor natural al apetitului.

    11.Anandamide

Anandamida este o endorfină canabinoidă pe care corpul uman o produce în mod natural după exercițiu fizic sau sexual.

Cuvântul ananda vine din limba Sanscrită și Pāli, și înseamnă "bucurie, fericire, încântare". Anandamida s-a găsit într-o sigură planta-cacao, și este cunoscută și ca substanța  fericirii pentru că este eliberată atunci când ne simțim bine.

Anandamina este o substanță anti -cancerigenă ce s-a demonstrat a inhiba dezvoltarea cancerului de sân3.

    12. Triptofan

Cacao conține cantități semnificative din aminoacidul esențial triptofan. Cacao conține aprox. 0,2-0,5% din acest aminoacid. Prezența triptofanului în dieta noastră este importantă pentru producerea de serotonină, neurotransmițătorul nostru primar. Odată ajuns în corpul nostru, triptofanul reacționează cu vitamina B6 și vitamina B3 în prezența magneziului, pentru a produce serotonina.

Triptofanul este volatil la căldură și se distruge prin prelucrare termică, din aceasta cauză dietele care se bazează pe alimentație excesiv preparată termic duc lipsă de acest aminoacid, acest lucru putând duce la stări de depresie).

Tulburarea de metabolism numită mal-absorbție a fructozei, determină absorbția necorespunzătoare a triptofanului la nivel intestinal, și astfel scăderea nivelului de triptofan în sânge4 și depresia5.

    13.Serotonina 

Cacao este bogată în serotonină care este principalul neurotransmițător din corpul nostru. Serotonina ne ajută să ne creăm un scut anti-stres și să ne simțim mai bine.

    14.Fibre

Cacao este o sursă excelentă de fibre solubile, care ajută la o curățare mai bună a aparatului digestiv.

Cacaua conține cafeină ?

Contrar opiniei publice, cacaua conține puțină cafeină, o boabă de cacao conținând între 0 și 1000 părți la milion de cafeină, mai puțin de 1/20 din cafeina care este prezentă în cafeaua convențională. Produsele din cacao conțin puțină cafeină, nu îndeajuns cât să explice adicțiile, atracțiile și efectele ciocolatei. Cacaua conține și 1% teobromină, care este o substanță antibacteriană, eliminând streptococii mutanți. Teobromina ajută la dilatarea vaselor de sânge, susținând astfel funcția inimii.

În 2008, dr. Gabriel Cousens a descoperit în urma unor studii făcute în clinica sa, pe oameni sănătoși că, fructul zeilor nu ridică nivelul de zahăr din sânge decât cu 6-10% față de alte alimente care conțin cafeina, ce au un efect de cel puțin 30%.

DOZA ZILNICĂ RECOMANDATĂ

  • cantități mici de cacao per persoană pe zi : 1 boabă cacao la 7-9 Kg corp.
  • cantități moderate de cacao per persoană pe zi : 1 boabă de cacao la 4,5-7Kg corp.
  • cantități mari de cacao per persoană pe zi : 1 boabă de cacao la 1,5- 4,5Kg corp.

EXEMPLE REȚETE CU CACAO

  1. Smoothie deliciu de ciocolată
  2. Coco - banana smoothie
  3. Tort cherry -vanilla
  4. Bomboane delicioase coco-choco
  5. Trufe de ciocolată
  6. Ciocolata cu alune de pădure și rodie
  7. Prăjitura CocoNegreSa
  8. Tort de ciocolată cu căpșune
Lista cu referințe articol este închisă, pentru a deschide apasă pe comutatorul alb din dreapta sus.
  1. Superfoods, David Wolfe
  2. Naked Chocolate, David Wolfe
  3. De Petrocellis, Luciano; Melck, Dominique; Palmisano, Antonella; Bisogno, Tiziana; Laezza, Chiara; Bifulco, Maurizio; Di Marzo, Vincenzo (7 July 1998). "The endogenous cannabinoid anandamide inhibits human breast cancer cell proliferation". Proceedings of the National Academy of Sciences. 95 (14): 8375–8380. 
  4. Ledochowski M, Widner B, Murr C, Sperner-Unterweger B, Fuchs D (April 2001). "Fructose malabsorption is associated with decreased plasma tryptophan". Scandinavian Journal of Gastroenterology. 36 (4): 367–71 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11336160
  5. Ledochowski M, Sperner-Unterweger B, Widner B, Fuchs D (June 1998). "Fructose malabsorption is associated with early signs of mental depression". European Journal of Medical Research. 3 (6): 295–8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9620891
  6. Cocoa has more phenolic phytochemicals and a higher antioxidant capacity than teas and red wine, Dec. 2012. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14640573?dopt=Citation
  7. Cocoa, blood pressure, and vascular function, Dec. 2012. PubMed - 22684995


Anunțuri publicitare
Celeste k. Godwin
Despre Celeste 243 de Articole
Bună dragă cititorule, mă numesc Celeste și promovez un stil de viață sănătos pentru corp, minte și suflet. Sunt o fire foarte curioasă și pătrunzătoare, cu o determinare puternică de a descoperi misterele lumii și de a explora necunoscutul. Dacă îți plac articolele mele dă-le mai departe, și nu ezita să îmi lași un mesaj.

2 Comentarii

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    • Buna draga raluca. Eu nu am gasit alge albastre verzi decat sub forma de pastilute sau pudra. O sursa sigura sunt cele vandute de Institutul Hippocrates. Vezi capsulele aici .(Pe langa pretul afisat acolo se mai adauga TVA de la noi din tara si transport). De acolo am sa fac si eu comanda in curand - daca te intereseaza spune-mi si am sa iti scriu pe e-mail. Pupici :)