Exercițiu de respirație

© celestekgodwin.ro

Cu ajutorul respirației ne putem centra toată ființa și ne putem aduce mintea în prezent, aici și acum, pentru a ieși din confuzie și a ne clarifica energia. Fiecare respirație ne ajută să ne reîmprospătăm mintea și să evacuăm acele gânduri care amplifică frica.

Acest exercițiu este foarte simplu și util oricând dorim să ne așezăm în noi și să ne stabilizăm starea și energia. Se poate face și în mers pe stradă sau în parc, în timpul unei alte acțiuni sau la birou. Deși atunci când suntem focalizați pe el va fi mai ușor să ne centrăm, acesta ajută și în alte momente, pentru a realiza o echilibrare la un nivel subconștient.

Cu acest exercițiu ne concentrăm pe ceva real, pe respirația noastră, și cultivăm starea de prezență și conștiența. În fiecare moment când te concentrezi pe respirație, preiei conducerea și iei atenția de pe exagerarea stării de frică.

Utilizare

Înregistrarea are aproximativ 20 de minute de sunete de tobă așezate într-un ritm de 8 măsuri. La fiecare 8 măsuri este o bătaie mare de tobă acompaniată la 2 măsuri diferență de alte bătăi la un volum mai scăzut.

La fiecare bătaie principală de tobă se realizează o respirație sau o expirație. Așteptăm prima bătaie de tobă și începem să inspirăm și inspirăm până auzim a doua bătaie principală de tobă, moment în care începem expirația ce va dura până la următoarea bătaie principală de tobă. Urmând acest ritm, putem armoniza respirația, bătăile inimii și astfel câmpul pe care-l emitem. Cele 8 măsuri au legătură cu forma câmpului torus, câmpul natural ce emană din ființa noastră.

Meditația se poate folosi pentru cultivarea prezenței și conștienței, chiar și în momentele mai intense de frică, sau după acestea.

Cu ajutorul acestui ritm se pot realiza și exerciții mai complexe de respirație, după imaginația fiecăruia. De exemplu se poate acompania de vizualizarea eliminării aerului greu și inspirării de aer curat. De-asemenea, se poate face o respirație separată pe nări - pentru 8 măsuri se inspiră pe o nară, în timp ce cealaltă este acoperită, iar apoi se expiră pe cealaltă pentru 8 măsuri și tot așa.

Experiența

Cel mai bine este de preferat să ascultați la căști.

Întrebări de contemplat

Folosește aceste întrebări pentru a descoperi și stabiliza aspecte ale acestui subiect.

  • Care a fost mai ușor de echilibrat în ritm, inspirația sau expirația
  • Cum te simți după acest exercițiu
  • Unde ai simțit tensiunile cele mai mari în timpul respirației
  • Unde a fost mintea și conștiența în timpul exercițiului
  • Cât de ușor te-ai deconectat sau ai uitat de exercițiu

Nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire, învățăm unii de la ceilalți.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.