Tipuri de expresii ale stării de frică

© celestekgodwin.ro

Instinctele naturale

Modul cum fiecare dintre noi reacționează atunci când se confruntă cu frică este similar cu cel al părinților și al societății. Deși avem particularitățile noastre, în funcție de cât de multă voință putem exercita, modul nostru de a răspunde conține programe moștenite din familia în care ne-am născut și din societatea unde am crescut.

Aceste programe se declanșează de obicei automat, imediat la percepția vreunei frici. Unele dintre ele sunt programe naturale instinctuale ce au fost suprascrise sau dereglate de programările ulterior adăugate. Programele instinctuale au un mod imprevizibil de acțiune și soluționare a problemei, fiind conectate cu momentul pericolului și fiind foarte utile în pericole materiale, fizice și de obicei imediate.

În modul nostru de viață actual, avem mult mai puține pericole iminente și astfel că aceste simțuri, deși ar fi utile prin adaptare și în alte cazuri, s-au atrofiat sub diferite tipuri de programări mentale și comportamentale.

Instinctele țin de modul cum mirosim și primim senzații despre pericol, cum auzim influența sa și cum îl putem recunoaște cu ajutorul corpului nostru fizic. Mă refer la acele senzații ce vin direct de la organele de simț bine cunoscute, și nu despre alte percepții subtile. Aceste simțuri pot fi de ajutor, indiferent de tipul pericolului, doar că de obicei sunt catalogate drept fantezie ori drept para-normale, încercând să fie suprimate de analiza conceptuală și percepția limitativă.

Instinctele ne ajută să ne conectăm cu mediul în care trăim și să ne orientăm în spațiu, bazat pe ceea ce percepem în jurul nostru. Deoarece în jurul nostru există foarte multe lucruri care sunt artificiale, simțurile noastre le percep într-un alt mod și de multe ori le pot ignora. Conexiunea cu aceste construcții artificiale este și se simte altfel pentru corpul nostru, de aceea se poate să nu le ia în calcul sau să caute o conexiune naturală. Percepția acestor obiecte cu simțurile noastre este posibilă, instinctele se adaptează și se extind, începând să diferențieze și să lărgească plaja de scanare și identificare.

Dacă veți observa starea de frică în care de obicei vă exprimați, veți surprinde și această judecată peiorativă și diminutivă la adresa senzațiilor pe care le simțiți în corpul vostru. De câte ori ați negat ce ați auzit sau ce ați mirosit în cadrul unei situații periculoase sau care v-a generat frici ? Gândiți-vă la situații fizice, nu la cele mentale sau de altă natură, la ceea ce se întâmplă în lume zilnic, situațiile comune, de exemplu o întâlnire de bilanț la serviciu în care o persoană a relatat ceva ce v-a cauzat frici.

Negarea realității și a instinctelor este unul din efectele comune ale expresiei fricilor. Recuperarea acestor instincte se face cu ajutorul unei minți clare ce poate avea un punct de observare asupra situației, precum și o de-programare treptată cu instaurarea de noi obișnuințe. Pe parcursul acestui curs veți putea atinge aceste subiecte.

Reacții uzuale de răspuns la frică

Sunt multe tipuri de reacții, sau strategii inconștiente, utilizate și multe modalități de exprimare a lor. Această listă prezintă o parte din ele, cele mai uzitate și observate, și le prezintă experiența care este în detrimentul nostru. Mai toate strategiile au și un context în care folosirea lor este utilă și benefică, dar de obicei acelea nu ne dau bătăi de cap.

  • Evadare. Fug sau mă retrag pentru a evita confruntarea sau consecințele.
  • Agresivitate. De obicei răspund cu un atac sau o acțiune rapidă și impulsivă.
  • Ascunziș. Încercări de a se ascunde și dispărea din situație.
  • Delegare. Încerc să pun pe alții să-mi rezolve problema.
  • Înghețare. Rămân țintuit fără să știu ce să fac.
  • Leșin. Suprasolicitare și deconectare rapidă de la realitate.
  • Dramatizare. Îmi pun cenușă în cap, exagerez, mă plâng de orice.
  • Bravură. Încerc să-mi arăt puterea și să fac pe eroul când nu e nevoie.
  • Confuzie. Încerc să raționalizez, să găsesc soluții dar mă încurc în gânduri și idei.
  • Zgomot. Devin zgomotos, enervat, recalcitrant și vorbesc haotic.
  • Binevoință. Încerc să calmez, să satisfac pe ceilalți și uit de mine.
  • Suprimare. Încerc să uit de frică sau să o elimin.
  • Negare. Creez fantezii despre frică și încerc să o transform în altceva.
  • Acuzare. Mă acuz de neputință și de faptul că îmi e frică.
  • Diminuare. Încerc să o cumințesc și să îi diminuez importanța.
  • Iubire. Încerc să o iubesc dar mă forțez să dau.
  • Suspiciune. Încep să văd inamici peste tot și mă epuizez în a verifica excesiv totul.
  • Râs. Încerc să râd și să glumesc pe seama celor implicați. Batjocură.
  • Neputință și Renunțare. Acceptarea a orice soluție venită din exterior. Căutare exagerată a salvatorilor.
  • Comerț. Deconectare totală din peisaj și manipularea situației pentru profit sau publicitate.

Sesiunea de explorare

În această transmisiune exemplific anumite expresii comune ale fricii. Desigur, pot exista mai multe, dar ne focalizăm pe cele simple. Cu cât o observăm și cunoaștem mai bine, această stare devine mai puțin misterioasă și mai ușor de trăit.

Ascultă de câte ori simți că este necesar, iar la un moment dat, după ceva timp, te invit să reiei și să vezi dacă mai simți la fel. Observă cu lejeritate rezistența, precum și alte senzații ce pot surveni în corpul tău. Amintiri pot surveni și noi înțelegeri pot apărea din ele.

Chiar dacă secțiunea de pregătire și afirmații este de obicei la fel, citește-o, deoarece va ajuta să stabilizeze o rutină și să susțină formarea unor noi comportamente în legătură cu frica și rezistența.

Pregătire

Găsește un moment de relaxare și stai în liniște pentru a asculta. Dacă nu ai acum acel timp, te rog să îți propui un anumit moment. Dacă îți place să ai un plan stabilit atunci notează acel moment în agenda ta zilnică.

În timpul ascultării poți nota idei sau face un sumar. Aceasta te poate menține mai atent(ă) pe subiect. Dacă dorești să faci acestea, pentru o mai bună integrare, ia cu tine un caiet și un pix. Poți face sumarul de la prima ascultare sau să lași această acțiune pentru a doua ascultare.

Când ești gata, pregătește spațiul și propune-ți să asculți cu atenție. Decide ceea ce faci și poți chiar spune asta cu voce tare :"Doresc să ascult în liniște și creez un moment propice pentru a integra și înțelege ceea ce aud."

Dacă dorești să cultivi atenția poți folosi și următoarele afirmații. Fii liber(ă) să le modifici sau să adaugi altele.

Afirmații înainte de a asculta

  • Eliberez rezistența și o observ cu detașare.
  • Sunt atenție sporită și prezență.
  • Toate aspectele mele sunt focalizate aici și acum.
  • Mă deschid către a înțelege și integra în acord cu voia divină.
  • Cer părților mele divine să mă ghideze în integrarea informației primite și a tot ce s-a transmis în spatele cuvintelor.

Transmisiunea audio

După ce ai ascultat ia câteva minute să revii cu atenția pe corpul fizic și camera unde te afli, în cazul în care nu ai scris și nu ți-ai folosit corpul fizic.

Întrebări de contemplat

Folosește aceste întrebări pentru a descoperi și stabiliza aspectele acestui subiect.

  • Ce tipuri de reacții folosești în mod uzual
  • Ce metode folosești pentru a nega sau suprima instinctele
  • Ce instincte suprimi foarte des
  • Care sunt pașii uzuali pe care îi folosești în stările de frică

Mergi în ritmul tău și nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.