Exercițiu de observare

© celestekgodwin.ro

Observarea este modalitatea pe care o avem direct la purtător și este unealta pe care o putem folosi oricând ne dorim. Greutatea este de a deveni prezenți astfel încât să folosim observarea, a ceea ce se întâmplă în exterior și în interior, pentru a ajunge la o mai mare înțelegere. Această întoarcere a privirii se învață și poate deveni o obișnuință. Perioada de învățare este variată, în funcție de fiecare ființă, dar evoluția și intensitatea merg la infinit.

Acest exercițiu vine să amplifice prezența și starea de atenție, readucând toate aspectele aici și acum. Chiar dacă suntem la început, sau dacă suntem destul de avansați în lucrul cu noi înșine, vom întâmpina rezistența. Aceasta devine foarte rafinată și din ce în ce mai subtilă, cu cât lucrăm mai mult cu noi. Atunci când ne întâlnim cu rezistența, observarea și detașarea ne ajută să nu ne prindem în hora pe care ne-o întinde.

Deoarece suntem la capitolul în care ne cunoaștem mai bine frica, vom observa mai detaliat cum aceasta se exprimă, cum ne influențează și cum ne purtăm cu ea, folosind un exemplu concret din viața de zi cu zi.

Pregătire

Alegem un moment propice și ne așezăm într-o poziție confortabilă. Te invit să folosești un pix și o foaie sau un caiet dedicat. Dacă îți este dificil să scrii și ai o rezistență sau o traumă asociată, te rog să consideri să îți propui să le explorezi. Poate nu vei putea acum, dar ai câteva indicații mai jos cu ce poți face. Dacă nu simți neapărat o rezistență, atunci poate te exprimi mai bine altfel precum de exemplu vocal. În acest caz te invit să te înregistrezi vorbind și răspunzând la aceste întrebări.

În cazul în care alegi să scrii, scrierea ajută la dezvoltarea creativității și antrenează anumiți centrii energetici și căi neuronale, pentru a deschide noi drumuri și posibilități de a vedea și înțelege viața. Dacă scrieți pe un computer nu este același lucru ca pe o foaie de hârtie. Când scriem pe computer pur și simplu butonăm, nu scriem.

Scrierea te focalizează pe momentul prezent și stimulează contemplarea, de-asemenea, este un moment intim între tine și tine. Nu este nevoie să fii as la scris sau la a aduce informație, acest moment este unul de observare și de aducere aminte. Nimeni nu va vedea ceea ce ai scris, așa că nu este nevoie să te reții sau să scrii frumos, citeț și elocvent. Nu-i nevoie să aibă vreo logică, vreun înțeles sau să fie o capodoperă, important este să te exprimi și să te observi.

Dacă ai rezistență mare să scrii, se poate să ai o rezistență să te exprimi sau să ai ceva credințe și traume asociate. În acest caz te invit să scrii despre cât de mult nu îți place să scrii. Descrie rezistența ta, în cuvinte sau desene, explică și motivează, folosește și cuvinte de ocară dacă-i nevoie. Închipuie-ți că vorbești cu altcineva și îi explici cum te simți când vrei să scrii ceva. Făcând acestea de mai multe ori, acea emoție devine mai vizibilă și se va disipa.

Scrie sau vorbește simplu și direct, așa cum gândești în interiorul minții tale. Imaginează-ți că foaia sau înregistrarea este mediul existent în mintea ta. Permiteți să fii și să vorbești așa cum ești, fără limite, obligații și restricții.

Răspunde la fiecare întrebare cât de onest poți și încearcă să menții o continuitate a gândurilor și o simplitate în exprimare.

Instrucțiuni

Urmează pașii următori cu răbdare și bucurie a descoperirii de sine.

  • Stai câteva momente în liniște și relaxează mintea și corpul. Respiră și lasă în urmă treburile zilei.
  • Cere să ți se arate un eveniment din trecut sau prezent, o situație în care ai simțit frică sau o perioadă de timp în care ai experimentat frică. Lasă amintirea să vină în mod natural și atunci când a venit, încearcă să nu o respingi sau să o judeci.
  • Acceptă ceea ce a venit și lasă informația să curgă
  • Descrie momentul pe scurt, fă un sumar de maxim jumătate de pagină A5 sau 5 minute de vorbit.
  • Care sunt aspectele principale ale acelei situații ? Împarte situația în câteva părți: începutul, perioada de mijloc, căutarea soluției și concluzia. Dacă găsești mai multe părți fii liber(ă) să adaugi.
  • Dezvoltă fiecare parte în detaliu. Descrie ce s-a întâmplat în fiecare parte.
  • Observă frica în fiecare parte analizată. Răspunde la aceste întrebări pentru fiecare parte a situației : Cum a apărut frica și în legătură cu ce ? Care a fost comportamentul și reacțiile tale ? Ce soluție ai găsit în acel moment și cum ai răspuns la această emoție ? Care au fost senzațiile în corp ? Ce gânduri ai avut în minte ?
  • Observă cum au reacționat cei din jurul tău la frica ta, în fiecare parte a situației. Ce acțiuni au întreprins ? Cum te-au tratat pe tine ? Cum te-au văzut ?
  • Acum ai o mai bună vedere asupra acestei situații. Care este momentul în care s-a declanșat frica ? Ce vulnerabilitate a fost revelată ?
  • Descrie în 2-3 propoziții care a fost mesajul simplu al fricii tale. Căutați acel mesaj simplu, real, clar și nu pe cel ascuns sau adânc. Definiți frica în cele mai simple cuvinte, cât mai concret. De ce anume vă este cu adevărat frică ? Ce credeți că vi se întâmplă ?
  • Uitându-te în ce ai descoperit, descrie metodele cu care administrezi stările de frică.

Nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire, învățăm unii de la ceilalți.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.