Ce este anxietatea ?

© celestekgodwin.ro

Evadarea

Putem da multe definiții acestei stări, dar ea este o stare destul de evazivă, ce dorește să ne scape printre degete. Cum dorim să o prindem parcă deja și-a luat zborul sau merge un pic mai departe. A pune punctul pe i, sau pe esențial, în această stare este aproape imposibil, deoarece această stare vine din haos sau din dezordine și este susținută de o puternică rezistență.

Chiar și cuvântul ne poate face să o simțim sau să încercăm să o evităm, asta deoarece de obicei nu recunoaștem că aceste manevre vin exact din această stare și o reprezintă. Anxietatea este o stare de acoperire și fiecare dintre noi exprimăm această acoperire sau mascare în modul nostru. Focalizarea pe dispariția și nimicirea acesteia, amplifică starea în sine deoarece aceste manevre fac parte din ea. Cu cât dorința de evadare este mai mare cu atât anxietatea crește.

Și atunci ce facem ? Să mergem în ea ? Da și Nu. Și aceasta este o altă parte a modului de amplificare dar este un pas înainte de la încercarea de negare și nimicire. Cum această stare este o stare de haos, ce avem nevoie este claritate, ordine naturală, conexiune cu ceea ce simțim și gândim, conexiune cu natura și lumea înconjurătoare. Prin împământare și prezență putem face multe, precum și cu ajutorul ieșirii din identificarea cu greșeala, deoarece de multe ori putem să avem impresia că am greșit cu ceva și că această stare este o problemă în sine cu care trebuie să ne luptăm. Nu ați greșit simțind această stare de haos. Încercați să acceptați că pur și simplu nu știți ce simțiți în acele momente.

Lupta generează și mai mult haos sau dezechilibru, amplifică anxietatea, starea de furie și conflict interior putând genera nebunie și violență. De-asemenea, renunțarea prin lipsă de putere duce tot la amplificarea acestei stări până aproape de disperare și depresie.

Această stare este o mare provocare de a sta pe loc, de a lua o pauză activă prin observare, împământare și stabilizare. Se poate să nu reușim să facem toate acestea singuri și nu este rușine să cerem ajutor. Deoarece această stare amplifică rezistența, persoana care cere ajutor, chiar dacă merge și se străduiește, poate să aibă mari dificultăți în a accepta ajutorul și a-l pune în practică. Acestea se întâmplă deoarece într-o stare de gălăgie emoțională este dificil să faci lucruri ordonate sau cu o logică.

Anxietatea este varianta emoțională a stării de a gândi prea mult, de a avea o gândire excesivă care ajunge la haos și mare gălăgie și conflict intern. Bineînțeles amândouă se susțin reciproc și se pot exprima în același timp.

Această stare aduce și posibilități de golire, de a vida anumite credințe, sentimente și a descoperi anumite traume de rezolvat. Se prea poate să înțelegeți că a sta într-o stare înseamnă să o simțiți intens și să o opriți cumva în voi. A simți face parte din vindecare, dar amplificarea și stagnarea nu sunt necesare. Intensitatea extremă crește deoarece încercăm să oprim emoțiile sau senzațiile din flux, și atunci ele nu mai au unde să curgă și să se curețe.

Deocamdată începeți să vedeți diferențele între frică și anxietate și să le observați în voi, deschizându-vă la noi oportunități de înțelegere. Un exercițiu simplu de început este să atingeți un copac și să stați în liniște pentru câteva minute, permițând stării de ordonare naturală a copacului să rezoneze în corpul vostru.

Un alt exercițiu de ajutor este respirația pe numărătoare. Veți găsi într-unul din module o meditație de acest gen. Aceasta aduce echilibru în bătăile inimii și coerență în frecvența câmpurilor noastre, facilitând curgerea emoțiilor. Pe lângă acestea cultivarea bucuriei și recunoștinței, aprecierii de sine și entuziasmului, aduc o anumită coerență internă și implicit o ordine.

Sesiunea de explorare

În această sesiune de explorare prezint câteva aspecte și diferențe față de frică. Cum este util să avem claritate și direcție atunci când ne ocupăm de anxietate, mențin acest subiect cât mai simplu.

Simțiți-vă liberi să ascultați de mai multe ori și să vă observați pe voi înșivă. Chiar dacă anxietatea poate să nu fie deranjantă, sau o stare conștientă, ea poate să fie prezentă ca bază pentru alte senzații și simțiri sau poate fi ascunsă profund, acoperind anumite lucruri și situații.

Pregătire

Găsește un moment de relaxare și stai în liniște pentru a asculta. Dacă nu ai acum acel timp, te rog să îți propui un anumit moment. Dacă îți place să ai un plan stabilit atunci notează acel moment în agenda ta zilnică.

În timpul ascultării poți nota idei sau face un sumar. Aceasta te poate menține mai atent(ă) pe subiect. Dacă dorești să faci acestea, pentru o mai bună integrare, ia cu tine un caiet și un pix. Poți face sumarul de la prima ascultare sau să lași această acțiune pentru a doua ascultare.

Când ești gata, pregătește spațiul și propune-ți să asculți cu atenție. Decide ceea ce faci și poți chiar spune asta cu voce tare :"Doresc să ascult în liniște și creez un moment propice pentru a integra și înțelege ceea ce aud."

Dacă dorești să cultivi atenția poți folosi și următoarele afirmații. Fii liber(ă) să le modifici sau să adaugi altele.

Afirmații înainte de a asculta

  • Eliberez rezistența și o observ cu detașare.
  • Sunt atenție sporită și prezență.
  • Toate aspectele mele sunt focalizate aici și acum.
  • Mă deschid către a înțelege și integra în acord cu voia divină.
  • Cer părților mele divine să mă ghideze în integrarea informației primite și a tot ce s-a transmis în spatele cuvintelor.

Transmisiunea audio

După ce ai ascultat ia câteva minute să revii cu atenția pe corpul fizic și camera unde te afli, în cazul în care nu ai scris și nu ți-ai folosit corpul fizic.

Întrebări de contemplat

Folosește aceste întrebări pentru a descoperi și stabiliza aspecte ale acestui subiect.

  • Cum te exprimi când ai anxietate, descrie detaliat
  • Care sunt gândurile uzuale în stările de anxietate
  • Ce acțiuni încerci să faci când ai anxietate
  • În ce momente uzuale apare anxietatea

Mergi în ritmul tău și nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.