Exercițiu de întoarcere a privirii

© celestekgodwin.ro

Întoarcerea privirii se referă la a privi frica față în față, la a ne întoarce din poziția cu spatele întors din care putem opera de obicei. Această întoarcere este o schimbare de perspectivă, deoarece în poziția cu spatele întors și posibil cu ochii închiși, vom vedea altceva decât în poziția de a fi față în față. Altele vor fi senzațiile primite și altele vor fi gândurile asociate.

Prin întoarcerea privirii facem un pas de recunoaștere a puterii noastre, ancorându-ne în curaj. Pentru a face această schimbare de poziție avem nevoie de o stare de curaj și încredere. Curajul nu este nevoie să fie absolut și nici încrederea supremă, așa cum putem să facem așa facem.

Pregătire

Pentru partea experiențială aveți nevoie să rețineți să faceți ceva în timpul săptămânii curente. Nu-i nevoie decât de a ne programa să facem anumite lucruri. Programarea poate fi direct în subconștient sau cu ajutorul unui calendar electronic sau fizic, în care ne notăm ce avem nevoie să facem.

Pentru partea de observare, aveți nevoie de un moment de liniște și explorare, în care să răspundeți la câteva întrebări sau să evaluați partea experiențială.

Instrucțiuni parte experiențială

Urmează pașii următori în decursul unei întregi săptămâni.

  • Fii atent(ă) la emoțiile tale de-a lungul săptămânii
  • Atunci când îți este frică, ia o pauză de 5 minute și respiră conștient
  • Mergi mai departe în a face sarcinile acelei zile

A respira conștient se referă la a fi pur și simplu conștient de respirație, fără a o ghida într-un fel anume.

Instrucțiuni parte de observare

Urmează pașii următori la sfârșitul săptămânii.

  • Trece în revistă toate momentele în care ai reușit să faci pauza de respirație
  • Cum te-ai simțit să faci pauză când îți era frică ?
  • Cum a fost să te focalizezi pe respirație în acele momente ?
  • Cum te-ai simțit după cele 5 minute de respirație ?
  • De câte ori ai reușit să faci exercițiul de respirație și de câte ori, aproximativ, ai avut frică ?

Scopul exercițiului

S-ar putea să pară că acest exercițiu nu este despre a privi frica, dar el subtil activează această privire. În loc să ne uităm direct la ceva ce ne este dificil, ne uităm la ceva ce nu este dificil, dar în acele momentele de frică. Cu acest exercițiu cultivăm prezența și conștientizarea fricii.

Se prea poate ca la început să nu reușiți să faceți exercițiul destul de des, sau să vă vină în minte dar să-l dați la o parte. Este ok, dar perseverați. Atunci când îl dați la o parte, propune-ți-vă să îl faceți data viitoare.

După o vreme, atenția voastră va fi obișnuită să stea, să ia o pauză și să se orienteze către voi. La un moment dat, vă veți simți destul de confortabil să priviți frica.

Nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire, învățăm unii de la ceilalți.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.