Controlul fricii

© celestekgodwin.ro

Atunci când încercăm să controlăm frica, de fapt și frica ne controlează pe noi. Deoarece avem un ochi azmuțit pentru a suprima frica, și aceasta se uită la noi cu determinare și va încerca să se subtilizeze. Această fugă după controlul unei emoții se duce în zadar, deoarece emoțiile nu reacționează cu ascultare sau cu supunere, ci vor crea haos.

Dorința de a controla vine ca și răspuns, ca și soluție la ceea ce simțim. De ce ? Deoarece așa am învățat sau așa am văzut că se rezolvă lucrurile în societatea noastră. În loc de a administra și a găsi organic soluții valabile, se folosește controlul și această ținere sub control liniștește mințile și mai ales au impresia că fac ceva util.

Dacă nu știm ce să facem, a arunca o plasă de control ne dă senzația că facem ceva și că astfel vom soluționa sau șterge, micșora și învinge situația potrivnică. Prin control ne luptăm cu frica și dorim să învingem, să o doborâm, de parca ar dori să ne invadeze sau să ne cotropească.

Haosul este asociat cu lipsa de control și cu emoțiile, și astfel controlul pare a fi soluția de care avem nevoie. Controlul este benefic în anumite situații, dar folosirea sa ca și soluție și răspuns final, duce la o zădărnicire a apariției unei soluții reale.

Când se ajunge la o frică extremă, se poate să simțim că nu mai avem vreo altă soluție decât un control extrem, pentru a readuce ordine. Frica extremă are nevoie de un spațiu de exprimare și vindecare, în care să se poată arăta și apoi să se poată discuta mesajul ei. Acest spațiu are nevoie de siguranță și ordine, nu frica în sine. Controlul va suprima mesajul fricii și mai ales va suprima informația și fluxul de conștiință ce dorește a fi descoperit.

Sesiunea de explorare

Fiți atenți cum se simte acest subiect deoarece corpul nostru se poate să exprime imediat o contracție sau un alt mod de a arăta ceea ce face controlul în acest caz.

Rezistența simțită aici poate fi declarată un inamic sau poate susține dorința de a aplica și mai mult control. De fiecare dată când simți rezistență, observă și readu focalizarea înapoi la ascultare. Încearcă să vezi motivațiile și explicațiile, de obicei spirtoase, care vin pentru a susține controlul fricii.

Pregătire

Găsește un moment de relaxare și stai în liniște pentru a asculta. Dacă nu ai acum acel timp, te rog să îți propui un anumit moment. Dacă îți place să ai un plan stabilit atunci notează acel moment în agenda ta zilnică.

În timpul ascultării poți nota idei sau face un sumar. Aceasta te poate menține mai atent(ă) pe subiect. Dacă dorești să faci acestea, pentru o mai bună integrare, ia cu tine un caiet și un pix. Poți face sumarul de la prima ascultare sau să lași această acțiune pentru a doua ascultare.

Când ești gata, pregătește spațiul și propune-ți să asculți cu atenție. Decide ceea ce faci și poți chiar spune asta cu voce tare :"Doresc să ascult în liniște și creez un moment propice pentru a integra și înțelege ceea ce aud."

Dacă dorești să cultivi atenția poți folosi și următoarele afirmații. Fii liber(ă) să le modifici sau să adaugi altele.

Afirmații înainte de a asculta

  • Eliberez rezistența și o observ cu detașare.
  • Sunt atenție sporită și prezență.
  • Toate aspectele mele sunt focalizate aici și acum.
  • Mă deschid către a înțelege și integra în acord cu voia divină.
  • Cer părților mele divine să mă ghideze în integrarea informației primite și a tot ce s-a transmis în spatele cuvintelor.

Transmisiunea audio

După ce ai ascultat ia câteva minute să revii cu atenția pe corpul fizic și camera unde te afli, în cazul în care nu ai scris și nu ți-ai folosit corpul fizic.

Întrebări de contemplat

Folosește aceste întrebări pentru a descoperi și stabiliza aspectele acestui subiect.

  • Care este forma cea mai uzuală în care folosești controlul fricii
  • Ce dorești să suprimi prima dată când simți frică
  • Cum ești încurajat să folosești controlul din partea familiei și prietenilor
  • Ce întrebări și idei de explorare suprimi în stările de frică

Conectează-te la ritmul tău de explorare și nu ezita să lași un comentariu, o întrebare sau o împărtășire.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.