Rezistența

© celestekgodwin.ro

Înainte de a merge înainte cu acest subiect, doresc să menționez că rezistența nu este neapărat negativă sau pozitivă, rea sau bună, dar poate fi utilă în anumite situații și inutilă în altele. În majoritatea cazurilor depinde de contextul și situația în care apare. Contextul este la fel de important ca situația ce apare, deoarece acesta susține acea expresie.

Rezistența la care mă refer în continuare este rezistența care apare atunci când dorim să facem ceva ce ne este util sau despre care avem curiozitate și dorință de explorare. În anumite situații, de-a lungul cursului, puteți simți rezistență la a face un exercițiu, la a asculta un fișier audio sau la a viziona cu concentrare un video.

Această rezistență este o stare de opoziție la ceva ce doriți să faceți. Această stare se poate simți în diferite moduri și se poate face prezentă conștient sau inconștient. Scopul nu este să judecăm această stare sau să încercăm să ne pedepsim, să spunem că nu suntem în stare să facem ceva, ci să o observăm și astfel să lucrăm cu ea, să o dezamorsăm încet încet.

Un tip comun de rezistență poate fi simțit atunci când începem ceva nou, dar aici mă refer la o stare mai complexă. Rezistența obișnuită ne stimulează sau ne semnalizează că ceea ce facem ne pune într-o stare de inconfortabilitate, o stare necunoscută pe care începem să o explorăm.

Rezistența la nou este asociată cu credințele de neputință sau de devalorizare proprie, și de-asemenea cu credințele că poate ceva este greșit în ceea ce facem și vom eșua. Pe lângă acestea se adaugă fricile de pedeapsă, de a se face de râs sau altele similare. Cu acestea ne confruntăm aproape în fiecare zi, atunci când facem ceva un pic diferit de ceea ce făceam înainte, sau ceva diferit față de mediul colectivului în care ne exprimăm.

Rezistența de care doresc să vorbesc în continuare apare atunci când suntem singuri, când explorăm noi înțelegeri sau încercăm să ne observăm pe noi înșine. Această rezistență poate avea diferite intensități și expresii, și ne poate distrage de la a face ce ne-am propus. Această rezistență poate fi simțită în interiorul corpului și în exterior, în mediul în care trăim. În interior se simte ca o dorință contrară și ca o forță de respingere și judecată a ceea ce facem. În exterior se poate exprima în cele mai bizare sau naturale moduri, precum zgomote intense ale unor mașini care trec, tractoare care tocmai atunci au blocat traficul, vecinul care tocmai atunci vrea să pună muzică rock la maxim și multe altele.

Pentru a înțelege vă ofer mai multe exemple ale exprimării acestui tip de rezistență.

Rezistență internă

Expresii ale rezistenței interne cu care ne putem confrunta.

  • Tensiune și presiune
  • Plictiseală
  • Stare de somnolență
  • Dorință de joacă
  • Durere de cap
  • Dorință de a vorbi cu cineva
  • Agitație și lipsă de stare
  • Neputință
  • Judecată și critică
  • Foame sau sete fără sens
  • Respingere internă
  • Oboseală fără sens
  • Vinovăție pentru eșec
  • Scuze și motive de renunțare
  • Iluzii și coșmaruri
  • Conflict intern și acuzații
  • Uitarea
  • Pierderea firului sau inconștiență
  • Concentrare prea mare pe frici și obstacole

Toate aceste stări interne pot apărea atunci când dorim să facem ceva benefic pentru noi, precum cursuri sau exerciții de dezvoltare emoțională, mentală, spirituală. O parte din noi dorește să le facă, poate există și un entuziasm și o curiozitate, dar un alt aspect se pune de-a curmezișul încercând să ne convingă să renunțăm, creând tot felul de motive, explicații, scuze și stări fizice, pentru a ne demoraliza sau a ne distrage de la ceea ce dorim să facem.

Dacă începem să îi cântăm în strună, vom începe să creăm alte stări prin care să ne demonstrăm că nu putem sau că nu este momentul. De-asemenea, putem crea și conflicte cu această parte care se opune. Aceste conflicte ne mențin focalizarea și atenția distrase de la ceea ce dorim să facem, și sunt un alt mod inteligent prin care acest tip de conștiință ne păcălește. Să nu credeți că această conștiință este rudimentară, ea folosește tertipuri subtile care pot părea naturale.

Rezistență externă

Expresii ale rezistenței externe cu care ne putem confrunta.

  • Prea mult zgomot din stradă
  • Vecini zgomotoși
  • Petreceri
  • Alarme
  • Apeluri telefonice
  • Vizite neanunțate
  • Deranjamente ce apar în casă
  • Conflicte ce nu au sens
  • Respingeri din partea celorlalți
  • Sarcini ce trebuiesc făcute chiar atunci
  • Cereri ale celorlalți ca tu să îi ajuți neapărat
  • Greșeli ce trebuie să fie reparate de tine chiar atunci
  • Negarea folosirii spațiului de care ai nevoie
  • Încercări de convingere pentru a renunța din partea celorlalți
  • Conflicte cu anumite ființe ce te judecă sau te acuză

Țineți cont că aceste situații nu sunt mereu din cauza unei rezistențe, ci după cum am menționat, au nevoie să fie observate în contextul potrivit. De obicei, aceste tipuri de rezistențe se repetă în aproape aceeași formă, de fiecare dată când faceți ceva pentru dezvoltarea voastră personală. Ca să vă dau un exemplu din viața mea vă relatez despre fosta mea vecină, de la etajul de deasupra, care începea să se miște prin apartamentul ei, încălțată cu tocuri sau papuci ce făceau zgomote, tocmai când înregistram meditații. Și se plimba exact pe deasupra locului unde eram eu sau foarte aproape ! De-asemenea, câteodată începea să mute mobila prin casă, trăgând de ea pe sol, scârțâind și trosnind, făcând un zgomot foarte deranjant, tocmai când făceam anumite materiale pentru cursuri.

Cum se întâmplă acestea ? Conștiința ce se opune face parte din noi toți și comunică inconștient de la corp la corp, astfel creând foarte ușor aceste situații. În plus, această parte din tine, te va pune în aceste situații de sincronicitate cu anumite situații ce te deranjează sau te distrage de la ceea ce dorești să faci.

Rezistența este aici pentru ca tu să te hotărăști clar asupra a ceea ce dorești să faci și să procesezi toate fricile și credințele aferente. De-asemenea, ea este aici pentru a te provoca și a vedea cât de dedicat(ă) ești la ceea ce dorești să faci. Cu cât ești mai obișnuit(ă) să ai focalizarea împrăștiată, cu atât mai ușor va fi să te convingă să renunți.

Lipsa de focus

Focalizarea împrăștiată este o problemă generală în ziua de azi. Aceasta este perpetuată de modul de viață repetitiv și cu multe distrageri și ruperi de ritm, amplificat de tehnologie și media. Dacă te uiți la un film, fii atent(ă) cât de multe ruperi de poveste și de ritm sunt acolo și la ce intervale. Acele tipuri de producții învață mintea noastră să nu fie focalizată pe ceva cursiv și continuu, ci să fie împrăștiată pe diferite subiecte ce se schimbă rapid. Astfel, cu timpul, gradul de focalizare scade și este foarte slab. O persoană din lumea de azi de abia se poate focaliza pe un subiect timp de câteva secunde, dacă acesta nu este de un interes imediat și urgent.

Știrile și spoturile de publicitate sunt create în același mod, cu multe ruperi de focalizare, cu imagini care se succed mai rapid decât viteza naturală de procesare a creierului nostru și cu tonuri repetitive ce se succed în anumite intervaluri bine stabilite.

Cu ajutorul filmelor, video-urilor muzicale, muzicii repetitive, se generează un nou șablon de funcționare obișnuită a creierului uman. Acest nou șablon spune că atenția se schimbă foarte rapid, la fel precum în acele spot-uri sau filme, și ritmul este foarte împrăștiat. Ritmul natural este unul continuu, în care focalizarea este pe acum și nu merge așa cum se vede în filme, în trecut sau viitor, decât cu folos și viziune de creație sau explorare.

Prin lucrul cu rezistența îți crești focalizarea, determinarea, voința și stabilitatea internă. La un anumit moment, puterea ta interioară se arată și începe să aibă conversații cu această conștiință și să o distingă mult mai bine.

Ce-i de făcut ?

În funcție de cât de bine cunoști această rezistență vei aplica diferite metode. Dacă încă nu o cunoști destul de bine atunci vei începe să o observi, să fi curios față de ea, să te detașezi de ea și să o privești. Vei pune lumina ta asupra ei, așa că vei simți cum dorește să se retragă sau să te distragă, asta pentru că nu dorește să o percepi.

Prin observare vei deveni din ce în ce mai conștient(ă) de ea și mai ales vei învăța tertipurile uzuale prin care se exprimă. Una din exprimările care m-au ținut destul de mult în plasă a fost dorința mea de a o înțelege și schimba, dorința de a o povățui și a-i arăta că se poate altfel, pierzând astfel o grămadă de timp în discuții. Discuțiile mi-au fost utile utile dar numai în scopul de a o cunoaște.

Pentru fiecare dintre voi va fi altfel, în funcție de cum a învățat să se exprime această conștiință în cazul vostru. Ceea ce doresc este să începeți să faceți diferența și să deveniți mai conștienți de ceea ce doriți într-adevăr să faceți, diminuând aceste distrageri.

Este destul de înșelător și subtil acest tip de conștiință, așa că forța de suprimare sau luptă nu prea merge, terminând în a vă angrena în lupte interne sau externe ce vă acaparează timpul.

Acum și aici propune-ți să devii din ce în ce mai conștient de acest aspect, și evoluează de aici. De oricâte ori ai nevoie, întoarce-te aici pentru a-ți aduce aminte de acestea, deoarece uitarea este unul din tertipurile folosite. Va face orice pentru a nu fi surprinsă sau găsită, așa că fii vigilent(ă). Atunci când simțiți eliberarea rezistenței sau tensiunii și ați urmat ghidarea acestei conștiințe, ceea ce simțiți este bucuria sa pentru că a reușit să vă deturneze. De-asemenea, dacă simțiți frică, luare în derâdere sau respingere când citiți acestea, întrebați-vă cine se simte de fapt așa.

Dacă nu reușești să asculți o meditație alchimică până la sfârșit, atunci nu te forța, dar propune-ți să revii. Acele meditații au tendința de a enerva acest tip de conștiință de rezistență. De-asemenea, dacă simți că-ți pierzi focusul, că ți se duce mintea în alte locuri, sau că devii inconștient și nu poți asculta materialele audio sau video, propune-ți să fii mai focalizat(ă) și să revii asupra acelui subiect până când îl poți asculta.

Propune-ți să nu te învinovățești, ci să evoluezi prin experiență.


Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Înainte de a comenta citește regulile de inserare comentarii.

1100 caractere disponibile

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.